luni, 27 ianuarie 2014

Laptele, pro și contra

Păi câte lucruri nu se spun despre lapte...cel puțin acum, în vremurile pe care le trăim astăzi...Ba că e bun, fiind bogat în nutrienți, de care corpul nostru are nevoie zilnic, conținând proteine și minerale atât de importante pentru persoanele de orice vârstă, ba că nu e bun, pentru că nu ar trebui să bem laptele altei specii, adică e bine să consumăm decât laptele matern, atunci când suntem bebeluși.

Acum desigur că părerile sunt împărțite. Eu, de exemplu, în copilărie, eram ”abonată” la o singură văcuță, singura de altfel pe care o acceptam...când s-a îmbolnăvit văcuța am refuzat consumul de lapte pentru o perioadă de timp...așa am fost învățați, să bem lapte pentru a avea oase și dinți puternici, un organism sănătos. Tatăl meu consumă și acum lapte, practic nu poate trăi fără lapte...în fiecare dimineață consumă, iar cu cât e mai natural cu atât mai bine.

Acum nu știu ce ar trebui să mai credem...cât de bun mai este laptele pentru consum. De fapt, eu știu ce cred eu...eu cred că este foarte bun, atât timp cât nu te confrunți cu intoleranță la lactoza...eu nu mai sunt un consumator de lapte, pur și simplu nu simt nevoia să beau lapte...însă am observat că persoanele care consumă lapte ( cu cât mai natural, cu atât mai bine) au o dantură mai apropiată de perfecțiune decât a celor care nu consumă și mai ferită de carii...lucru care explică multe, laptele fiind foarte bogat în minerale.

Am înțeles că laptele de capră este mult mai bun și mai sănătos decât cel de vacă...dar să spui că laptele nu este bun și că provoacă tot felul de chestii...oare tonele de chimicale și E-uri pe care le ingurgităm zilnic sunt mai bune? Eu știam că, pe timpuri, când se întâmpla ca cineva să fie otrăvit, era recomandat să bea lapte pentru a se curăța...așa că nu cred că ne face rău.

Eu zic să ne întoarcem privirea câte puțin și în trecut, când nu existau atât de multe alimente procesate...ce alimente consumau acei oameni? Nu cumva tot ceea ce obțineau din creșterea propriilor animale, ouă, lapte, carne? Într-adevăr, erau crescute într-un mod mult mai natural...dar de ce să lansăm ipoteza că laptele nu este bun? Eu una nu am auzit să fi murit cineva din cauza laptelui, din contră...am auzit că mulți s-au vindecat.

Ce-i drept, datorită consumului laptelui de capră, întrucât conținutul în colesterol este mult mai mic, în comparație cu cel de vacă, este alcalin, și nu acid, deci nu creează un mediu favorabil dezvoltării virusurilor și a bacteriilor, are un conținut mult mai mare de vitamine și minerale.

Multe voci susțin că laptele de capră este chiar foarte recomandat minorilor, întrucât compoziția sa este foarte apropiată de laptele matern.

Vă recomand un articol pentru mai multe detalii.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Opinia ta conteaza!