miercuri, 29 ianuarie 2014

Tiramisu

Pentru propriul tiramisu, eu am folosit 18 pișcoturi și  o cafea tare neîndulcită, în care am adăugat esență de rom, după ce s-a răcit, în ceea ce privește așa-zisul blat. Cele 9 pișcoturi le-am trecut repejor prin cafea pe față și pe verso și le-am asamblat pe un platou.

Mărturisesc că nu îmi place crema originală de tiramisu, întrucât nu suport ideea de a mânca ouă crude. Așadar, am folosit o cremă de vanilie, realizată pe foc, din:


  • 3-4 gălbenușuri;
  • 2 pliculețe zahăr vanilinat;
  • 3-4 linguri de zahăr (aici se poate adăuga o lingură, dacă vă place mai dulce);
  • 500 ml lapte;
  • 5 linguri făină;
  • coaja rasă de la o lămâie.

Am pus, inițial, la fiert 350 ml lapte. Într-un castron am amestecat cele 4 gălbenușuri, cele două tipuri de zahăr, făina, după care am adăugat treptat restul de lapte, rece și am omogenizat bine. 

Această compoziție am  adăugat-o peste laptele fiert și am amestecat bine, pentru câteva minute, până când s-a îngroșat și a căpătat aspectul unei creme. 

Crema obținută am lăsat-o la răcit și am aromatizat-o cu coaja rasă de la o lămâie. După ce a atins temperatura optimă, am așezat o parte din cremă peste primul strat de pișcoturi înmuiate în cafea și am continuat cu al doilea strat, peste care am adăugat restul de cremă.

Am realizat apoi o ”ploicică” fină din scorțișoară...se poate folosi la fel de bine cacao sau ness.

Mie mi-a plăcut foarte mult, este o prăjiturică foarte ușoară ca și consistență și foarte simplu de realizat...și bineînțeles, foooarteeee delicioasăăă :)

Și acum să vă arăt produsul final, de care eu sunt foarte mândră:








3 comentarii:

  1. o reteta delicoasa, cremoasa si savuroasa pe care o recomand oricui, mai ales daca e facuta in casa :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Mmmmmmmm, sincer arata foarte delicios, asa ca promit ca in timpul apropiat ma apuc si eu sa prepar si sper sa mi se primeasca)) ce-i facut acasa.. e facut acasa!

    RăspundețiȘtergere

Opinia ta conteaza!