vineri, 20 decembrie 2013

Negresă de post

Heeiii, bine v-am regăsit și astăzi! Eu v-am pregătit o rețetă de prăjitură de post, negresă mai exact. Știți că mie îmi place simplitatea și tocmai de aceea încerc să aplic în orice activitatea pe care o întreprind. De multe ori reușesc, de multe ori nu...dar în bucătărie cam de fiecare dată am rezultate pozitive :)

Acestea fiind spuse, zic să trecem la enumerarea ingredientelor pe care le-am folosit:

  • 2 căni de făină;
  • 1 plic praf de copt;
  • 4-5 linguri zahăr;
  • 3-4 linguri cacao (puteți pune și 5 dacă vă place mai amăruie);
  • 1 cană și jumătate apă sau apă minerală ( eu am folosit apă minerală, pentru că iese mai pufoasă; puteți folosi și lapte vegetal dacă aveți);
  • jumătate de cană de ulei;
  • 1 borcan gem de care aveți - eu am pus gem de prune care e cam dulce;
  • câteva nuci mărunțite;
  • stafide pe care le-am ținut câteva minute în rom;
  • 1 plic zahăr vanilinat;
  • esență de rom.

Am procedat astfel: am amestecat făina, praful de copt, zahărul, zahărul vanilinat și cacaua până s-au omogenizat. Apoi am adăugat apă treptat, amestecând bine în același timp. După ce am încorporat apa în compoziție, am adăugat uleiul, iar la final combinația de gem, stafide și nuci și am aromat amestecul cu esență de rom.

Compoziția se răstoarnă în tava unsă cu ulei, peste care am presărat un praf de făină, pentru că nu am avut hârtie de copt. Negresa mea de post a stat în cuptor 35 de minute și a arătat astfel:








2 comentarii:

  1. Arata delicios, o voi incerca si eu! multumim pentru reteta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mă bucur că îți place aspectul, te asigur că și gustul este pe măsură :)
    Mulțumesc și eu pentru apreciere!

    RăspundețiȘtergere

Opinia ta conteaza!